top of page

İlk hibrit mobil uygulama geliştirme deneyimi: Temel hesap makinesi


iOS ve Android cihazlar için temel hesap makinesi uygulaması

Merhabalar,

Beni tanıyan insanlar bilgisayara ve yazılıma olan ilgimi, merakımı çok iyi bilirler. İşte bu merak beni bu uygulamaları yapmaya sevk etti. Ben de sizlere geliştirirken bir çok şey öğrendiğim, büyük keyif aldığım ve benim için farklı bir deneyim olan ilk mobil uygulamamı geliştirirken yaşadığım şeylerden bahsedeceğim.

Bu uygulamayı ionic2 platformu ile geliştirdim.Ionic dediğimiz platform, web teknolojilerini kullanarak mobil uygulama geliştirmeye olanak sağlayan bir ortam. Önce HTML ve CSS ile uygulama arayüzünü oluşturuyoruz. Uygulamamızın çalışmasını sağlayan fonksiyonları ve metodları JavaScript framework'ü olan AngularJS kullanarak yapıyoruz. Tabi uygulamayı yaparken bu yazdıklarımın çoğunun içinde kayboldum nerdeyse. Çünkü her şeyden azar azar bilmek çok zorluyor insanı. Bir de üstüne uygulama bir hesap makinesi olunca bir sürü test aşaması oluyor. Sürekli if ' ler else' ler ile uğraşmak zorunda kalıyorsunuz. Bilgisayarla ilgili herhangi bir şeyi öğrendim diyebilmek için mutlaka uygulamak gerekiyormuş, bunu daha da iyi anlamış oldum bu sayede.

Çok şey yaşadım bu uygulamayı yaparken. Mesela bilgisayar başında saatlerce "şunu nasıl yaparım, böyle mi yapsam yoksa şöyle daha mı iyi olur? " diye düşünmekten, kod yazmanın aslında düşünmekten ibaret olduğunu ve çok meşakkatli bir iş olduğunu anladım.

Belki yaptığım şey sadece hesap makinesi uygulamasıydı ama tam bir verimle, hatasız bir şekilde çalışması için çok uğraştım. Yine olsa yine yaparım :) Yapmaya da devam edeceğim. Ne kadar zorlanırsam zorlanayım ortaya bir ürün çıkarmış olmak çok sevindirici bir şey.

Son olarak, bu uygulamayı yaparken her zaman yanımda bulunan, zorlandığım zamanlarda bana çokça destek olan arkadaşım Beyza'ya çok teşekkür ederim. Ayrıca ionic ile tanışmama sebep olup bana bu mutluluğu yaşatan Zehra ve İsa'ya da bolca teşekkürlerimi iletirim.

Yeni uygulamalarımı bekleyin :)

Şimdilik aşağıda linklerini paylaştığım hesap makinesini uygulamasını indirerek desteklerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum.

Tanıtılan Yazılar
Son Paylaşımlar
Arşiv
Etiketlere Göre Ara
Henüz etiket yok.
Kategoriler
Takip Edin
  • LinkedIn Social Icon
  • Twitter Basic Square
bottom of page